sveacasino.se

Unibet för att sätta gränser

Diskussionerna går heta om spelbolagens marknadsföring i Sverige sedan den nya spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. I tider då lockande erbjudanden präglat media så väljer nu Unibet att komma ut med en film om ansvarsfullt spelande.

Unibets nya film om ansvarsfullt spel

Unibet och Henrik Lundqvist - Spela Ansvarsfullt 

I veckan lanserade Unibet en ny reklamfilm i vilken spelbolagets nya varumärkesambassadör Henrik Lundqvist joggar i New York samtidigt som en speakerröst pratar om ansvarsfullt spelande. Ishockeymålvakten och spelbolaget lanserade nyligen tillsammans 30/30-fonden – ett initiativ där Unibet ger tillbaka pengar till svenska idrottsklubbar. 

Sätt gränser - använd Spelpaus

Unibet har sedan spellagen trätt i kraft gjort nya insatser som en ansvarstagande aktör på spelmarknaden och knutit sig ännu närmare sporten. 
– I en tid då branschen framför allt pratar om jackpots och bonusar så fortsätter Unibet att sticka ut, denna gången med en kampanj som handlar om vikten av att sätta gränser och hålla sig till dem, säger Kindred Groups Sverigechef Dersim Sylwan.

Budskapet som Unibet vill förmedla i den nya reklamfilmen är vikten av Spelinspektionens uppmärksammade verktyg Spelpaus. Speakerrösten i filmen säger bland annat följande:
"Förberedelser är viktiga för allt avgörs inte på planen, så tänk efter innan du bettar. Sätt dina egna gränser och håll dig till dem. Då vet du när du ska avstå eller ta en paus... Betting ska vara ett nöje som förhöjer dina upplevelser av sport - inget annat." 

SveaCasino.se