Unibet logga header

Unibet har fått en ny logga

Unibets logga har varit oförändrad sedan 1997.
Nu väljer det klassiska spelbolaget att uppdatera sin visuella identitet – för att spegla framtiden.
– Jag är väldigt nöjd med resultatet och tycker att vårt kreativa team har lyckats med att tillgodose de högt ställda förväntningarna, säger Elen Barber, Chief Marketing Officer på Kindred Group, i ett pressmeddelande.

Är du en flitig besökare hos Unibet? Då har du kanske redan märkt att det välkända bettingbolaget alldeles nyligen fått en sprillans ny logga. Sedan i går kväll har nämligen deras nya logga implementerats på Unibets samtliga marknader. Efter över 20 år med samma logotyp kände bolaget att det var dags att uppdatera sitt varumärke för att vara bättre anpassad för moderna kanaler och plattformar.

Den nya loggan har designats av Kindreds egna kreativa team, med utgångspunkt från dagens kundbeteenden och digitala kommunikationsplattformar. Rent utseendemässigt är det dock inga omfattande förändringar som den nya loggan för med sig. Till exempel är de ikoniska gröna cirklarna från den gamla loggan alltjämt kvar – däremot utan några bokstäver i sig. Cirklarna har numera istället placerats på en egen rad nedanför varumärkets namn.

"Vill behålla den familjära tonen av varumärket"

En viktig del i skapandet av den nya logotypen har varit att värna om arvet från den gamla loggan, och då inte minst säkerställa att Unibets värderingar i devisen "Av spelare, För spelare" lever vidare.
– Det har varit väldigt viktigt för oss under hela processen att säkra det unika arv som varumärket Unibet för med sig. De kriterierna som vi satte upp för den kreativa processen tog fasta vid att vi skulle behålla den familjära tonen av varumärket men med en mer modern och uppdaterad känsla, berättar Elen Barger som är marknadschef hos Kindred Group – bolaget som äger Unibet.

"Ett steg i helt rätt riktning"

Processen med att designa den nya logotypen föregicks av en rad olika undersökningar och målsättningen har hela tiden varit göra den lite mer modern för att vara bättre rustad för dagens "mobile first"-miljö.
– Jag är väldigt nöjd med resultatet och tycker att vårt kreativa team har lyckats med att tillgodose de högt ställda förväntningarna. Vi är övertygade om att denna förändring är ett steg i helt rätt riktning för det progressiva varumärke som Unibet är och vi är mycket förväntansfulla inför framtiden, konstaterar Barger.

Ny spelare? Välj mellan tre olika välkomstbonusar!

Var sig du gillar att betta på din favoritsport eller föredrar att prova lyckan i slots och bordsspel har Unibet allt du behöver för att trivas. Här kan du välja och vraka mellan ett enormt utbud av spel, och sedan våren 2019 väntar dessutom en minst sagt trevlig välkomstbonus för nya kunder. Just nu kan du som ännu inte har ett spelkonto på Unibet välja mellan inte mindre än tre olika bonusar i samband med din första insättning, vilket ger dig en riktigt härlig start på ditt speläventyr!

Följande bonusalternativ erbjuds:

  • Sätt in 100 kr – spela för 600 kr.
  • 100% bonus upp till 2 000 kr.
  • Andra chansen: Få insatsen tillbaka som bonus upp till 500 kr.

Hämta din bonus här!