CRM/VIP Executive älskar den kreativa stämningen på Cherry Casino:
"Ibland börjar vi med den galnaste idén men det kan ändå bli något bra"

Sveacasino.se intervjuar Hedda på Cherry Casino 

På Cherry Casinos kontor på Malta är det högt i tak och ingen idé är för knasig för att yttras.
Hedda Heinonen är CRM/VIP Executive och älskar den kreativa stämningen.
– Ibland börjar vi med den galnaste idén som låter totalt dum men det kan ändå bli till något bra, jag tror att det är då som vi kommer med de bästa idéerna, säger hon i en intervju med SveaCasino.se

För två år sedan packade Hedda Heinonen väskan och flyttade från Finland till Europas sydligaste land Malta. En flytt hon är riktigt nöjd med och saknar inte sitt hemland nämnvärt.
– Nej inte så mycket men om familj och vänner frågar ska man alltid säga ja, men jag trivs väldigt bra här, säger hon och skrattar.

”Vi erbjuder så bra support som möjligt åt våra VIP-kunder”

Hedda jobbar som CRM och VIP Executive på Cherry Casino. Ett jobb där relationer till kunderna är extra viktiga.

Kan du berätta vad CRM, customer relationship management, innebär?
Vår avdelning jobbar med att komma på kampanjer för våra kunder. Vi sätter upp bonusarna rent tekniskt och skriver nyhetsbrev. Vi har även VIP-biten där vi erbjuder så bra support som möjligt åt våra VIP-kunder och har en närmare kontakt med dem. Vi ska lära känna dem mer personligen och kunna erbjuda dem extra grejer och ordna till exempel events.

Resor till New York, Dubai och Malta

Cherry Casino ordnar frekvent olika VIP-event. De har bland annat erbjudit resor till New York, Dubai och Malta. På den soliga ön har kunderna hälsat på kontoret, turistat och gått på casino. Men de har även erbjudit andra typer av event.
– Vi har även lite mer vardaliga grejer som att vi kan erbjuda en kväll på en restaurang, till kunden och vi har haft premiär på bio som StarWars tillexempel berättar Hedda.

En vanlig dag för Hedda kan innebära möten och planering inför nya kampanjer, events och bonusar. De planerar vanligtvis för en vecka eller månad framåt och skapar bonusprogram, sätter upp bonusarna och skriver nyhetsbrev. Sen får de förstås inte glömma de allra viktigaste.
– Förstås ser vi till att vi har kontakt med våra spelare samtidigt. Vårt team har de båda bitarna och pusslar ihop dem, säger Hedda.

Vad är det bästa med ditt jobb?
Jag tycker det bästa är att vi har så roligt och samtidigt gör ett bra jobb. Man kommer med sina egna idéer och man får fram nåt kul för spelarna och samtidigt kan vi sitta och skratta själva fast vi är ändå seriösa på samma gång, säger Hedda.

Hedda gillar den kreativa, avslappande stämningen som finns på Cherry Casino där idéer kan slängas fram hur som helst.
– Ibland börjar vi med den galnaste idén som låter totalt dum men det kan ändå bli till något bra, jag tror att det är då som vi kommer med de bästa idéerna, säger hon.

"Jag lär känna nytt folk hela tiden"

Trots det härliga jobbet kan ändå sakna att ha många finnar på kontoret. Hon menar att det inte är så många från Finland som jobbar på Cherry Casino och ibland kan hon sakna hemmakänslan.
Eftersom solen nästan ständigt skiner på Malta hänger Hedda oftast utomhus med kompisar på sin lediga fritid. Att gymma och laga mat hör också till fritidssysselsättningar
– Jag lär känna nytt folk, det finns nytt folk här hela tiden, säger hon.

Tills sist, vilken slot vill du ta med till en öde ö?
– Winter Berries bara för att jag saknar kylan lite och försöker komma iväg från den varma ön, skrattar Hedda.

 

SveaCasino.se